درخت, سرو

سرو نقره ای

سرو نقره ای

 

 

سرو نقره ای –  ARIZONA CYPRESS
CUPRESSUS ARIZONICA : نام علمی
  CUPRESSACEAE  – سرو : خانواده
جنوب غربی آمریکای شمالی ، ایالت آریزونا : بومی منطقه
Arizona rough cypress,rough-bark cypress,smooth-bark cypress,cedro blanco,pinobete,سرو سیمین

 

سرو نقره ای

 

 

دانستنیهای علمی سرو نقره ای

سرو سیمين یا سرو نقره ای گونه ای از جنس Cupressus در خانواده سروها (Cupressaceae) میباشد که با نام سرو آریزونا نیز مشهور است. این گونه بومی جنوب غربی آمریکای شمالی است و در ایالات آریزونا در کشور آمریکا فراوان است. همچنین در نیومکزیکو واقع در جنوب غربی و جنوب ایالت کالیفرنیا و کوه Chisos در غرب تگزاس و در مکزیک در منطقه Coahuila و چیهواهوا یافت می شود.

 

 

خصوصیات – معرفی  سرو نقره ای

سرو سیمين ​​یک درخت همیشه سبز با ظاهر مخروطی تا تخم مرغی شکل و تاج مخروطی است. این درخت میتواند تا ارتفاع 10 تا 25 متر (32.8-82.0 فوت) رشد کند و قطر تنه آن به 0.5 متر (19.7 اینچ) می رسد. دارای شاخ و برگ متراکم خاکستری تا سبز روشن میباشد.
برگ های سرو نقره ای 2 تا 5 میلی متر طول دارند . مخروط آن دانه گرد و مستطیلی، 15 تا 33 میلی متر، طول دارد و دارای 6 یا 8 (به ندرت 4 یا 10) فلس میباشد که در ابتدا سبز خاکستری یا خاکستری قهوه ای است و 20 تا 24 ماه بعد از گرده افشانی به بلوغ میرسد. مخروط گیاه برای سالهای زیادی بسته باقی می ماند. مخروط نر 3 تا 5 میلیمتر طول دارد و انتشار گرده آن در فوریه و مارس است.

 

تاریخچه سرو نقره ایی

 

این سوزنی برگ  در سال ۱۳۳۴ به ایران وارد شد و اولین باردر باغ دانشکده کشاورزی کرج کاشته شد.

 

گیاه شناسی

 

سرو نقره‌ای ،مقاوم ترین گونه سوزنی برگان در جهان است که دامنه وسیعی از شرایط اکولوژیکی را تحمل می کند.

-شاخ و برگ های این گیاه سوزنی و نقره‌ای رنگ با تنه ای قرمز و زیبا می باشد به همین دلیل به سرو نقره ای مشهور است.

– این گیاه به شکل مخروطی ، دارای ظاهرمخروطی و تخم مرغی شکل و مخروط کروی به رنگ قهوه ای است.

– ریشه های این گیاه گسترده و سطحی است.

شاخ و برگ و میوه آن معطر است و بعد از هرس و آبیاری عطر بسیار دلنشینی را در فضا پخش می کند.

 

آموزش کاشت بذر سرو نقره ای

 

زمان کاشت سرو نقره ای : اوایل بهار -بذر ها را حدود ۲۴ ساعت در آب خیس کنید.محلی در زمین برای کاشت آماده کنید و خاک را خوب شخم بزنید.
آنها را در محلی مناسب بپاشید و مقداری کود دامی سرند شده روی آن بریزید و خوب آبیاری کنید.معمولاً بین ۱۵ روز تا یک ماه جوانه میزند.وقتی جوانه ها به حدود ۱۰ تا ۱۵ سانت رسیدند، می توانید آنها را داخل نایلکس یا گلدان بکارید.اگر فاصله بذرها بیشترباشد،بهتر است سروها یک سال در زمین باقی بماند تا خوب رشد کنند. بعد آنها را داخل گلدان یا نایلکس بکارید.هر چقدر فاصله بذرها بیشتر باشد به نهال های قوی تر و درشت تری در طی یک سال تبدیل می شوند.بهترین فاصله بین ۱۰ تا ۱۵ سانت است.خزانه ای که آماده می ‌کنید کمی از سطح زمین بلندتر باشد تا بر اثر بارندگی آب جمع نشود. ۰(20سانت مناسب است)

 

 

فروش سرو نقره ای در کرج آشنایی با این درخت زیبا

انتشار سرو نقره ای توسط بذر و یا قلمه در اواخر پاییز انجام میشود. دانه های طبقه بندی شده در 72 درجه فارنهایت رشد خواهند کرد.

 

مرکز خرید و قیمت سرو نقره ای در تهران و کرج با مناسب ترین قیمت

سرو سیمين به‌علت کم‌توقع بودن به آب و مقاومت در برابر خشکى و ضعف خاک مدتى است که به‌عنوان گياه زينتى و صنعتى در ايران کاشت مى‌شود.
شرایط محیط برای پرورش گیاه سرو سیمين عبارتند از: نور: آفتابی رطوبت: خشک دما: 6_16 درجه سانتیگراد خاک: خاک شنی و خاک لوم و خاک رسی

 

 

 

 

مجتمع تولیدی هاشم پور یاس

 

مجتمع تولیدی هاشم پور یاس با داشتن بیش از هزاران نهال،بذر گیاهان در خدمت شما عزیزان می باشد جهت ارتباط مستقیم میتوانید از منوی بغل مستقیما با مدیریت در اتباط باشید در واتساپ یا تماس مستقیم برقرار کنید محصول شما از طریق تجهیزات کاملی که در تولیدی هاشم پور یاس قرار گرفته است در اسرع وقت ارسال خواهد شد کاج تهران همه روزه ارسال نهال به سراسر کشور دارد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *