گل های آپارتمانی

راهکار پاجوش زدن زاموفیلیا

پاجوش زدن زاموفیلیا

پاجوش زدن زاموفیلیا

زاموفیلیا گونه ای است که رشد آن بسیار آسان است و به دلیل ویژگی های تصفیه کننده هوا، برای محیط های داخلی مناسب است.به نور کمی احتیاج دارد و نگهداری آسانی دارد.در بعضی از مناطق به عنوان گیاه ثروت هم شناخته می شود

 “جهت خرید عمده گیاه زاموفیلیا کلیک کنید “

 

راهکار پاجوش زدن زاموفیلیا و رشد انفجاری زاموفیلیا:

برای افزایش پاجوش زاموفیلیا موارد زیر حتما رعایت کنید:

  1. اندازه گلدان مناسب و متناسب با سایز ریشه گیاه.
  2. بستر مناسب یا خاک مناسب ترکیبی از ورمی کمپوست، کوکوپیت پرلیت و خاک برگ
  3. نور مناسب و غیر مستقیم خورشید ۶ الی ۸ ساعت
  4. استفاده از کودهای گسترش ریشه در فصل بهار و تابستان
  5. چک کردن گیاه برای نداشتن حشره یا آفت

 

گیاه شناسی زاموفیلیا

نام :زاموفیلیا (زامیفولیا)
نام رایج :گیاه ZZ، گیاه زوزو، گیاه ابدیت
نور :کم تا روشن نور غیر مستقیم
آبیاری : هر 2 تا 3 هفته یکبار آبیاری کنید و بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود
دما :بین 60-75 درجه فارنهایت (15-24 درجه سانتیگراد) و نه کمتر از 45 درجه فارنهایت (8 درجه سانتیگراد).
رطوبت : حدود 40 درصد رطوبت نسبی
نوع خاک :مخلوط گلدانی با زهکش خوب که شامل پرلیت است
کود دهی : در طول فصل رشد اصلی (بهار)، کود مایع متعادل
گلدان مجدد : سالی یکبار در اوایل بهار، طی 3 تا 5 سال اول

 

پاجوش زدن زاموفیلیا

 

ویژگی منحصر به فرد زاموفیلیا چیست؟

احتمالاً در مورد گیاهان داخلی با ویژگی های خاص تمیز کننده هوا شنیده اید. خبر بسیار خوبی است زیرا گیاه زاموفیلیا یکی از آنهاست. مطالعه هوای پاک ناسا می گوید که این گیاه آلاینده هایی مانند زایلن، تولوئن و دی اکسید کربن را جذب می کند.

این گیاه بومی شرق آفریقا، از جنوب کنیا تا شمال شرقی آفریقای جنوبی است. به عنوان یک گیاه چندساله گرمسیری، عادت رشد قوی دارد و آن را به گیاهی سخت و مناسب برای تازه‌کاران تبدیل می‌کند.

شاخ و برگ زیبای گیاه زاموفیلیا نه تنها شایان ستایش است، بلکه شانس، ثروت و رفاه را به ارمغان می آورد. در واقع، نام ماندارین آن “جین کیان شو” به معنای واقعی کلمه به درخت پول طلایی ترجمه می شود.

 

مراقبت از گیاه زاموفیلیا

مراقبت از گیاه زاموفیلیا قطعا آسان است. نور کم، مقادیر کم تا متوسط آب و دمای گرم عناصر کلیدی موفقیت در مراقبت از گیاه زاموفیلیا هستند. این گیاه نسبتاً سخت است. بنابراین، حتی اگر کمی راضی باشید، باز هم زنده خواهد ماند. شما مجبور نیستید تلاش زیادی کنید.

 

نور زاموفیلیا

گیاهان زاموفیلیا  ترجیح می دهند در نور کم به جای زیر آفتاب کامل رشد کنند. از آنجایی که این برگ ها کمی ظریف هستند، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور می تواند منجر به سوزاندن برگ یا سوختگی برگ شود. برای برآوردن نیاز نوری گیاه زاموفیلیا، بهتر است آن را در مکانی با نور غیرمستقیم به مدت حدود 12 ساعت قرار دهید. پنجره شرقی-غربی یا شمالی گزینه مناسبی است.

در غیاب نور طبیعی، نور فلورسنت برای نیازهای نور زاموفیلیا  شما کافی است. بنابراین حتی در دفاتر بسته یا ساختمان های تجاری، رشد زاموفیلیا هنوز بسیار امکان پذیر است. گیاه شما همچنان به زیبایی رشد خواهد کرد.

 

پاجوش زدن زاموفیلیا

 

آبیاری زاموفیلیا

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که گیاه زاموفیلیا دارای یک ویژگی شاداب است. ساقه های آن ضخیم است و می تواند آب را برای مدت طولانی ذخیره کند. از این رو نیاز آبی آن نسبت به سایر گونه های گیاهی سرپوشیده کمتر است. قبل از آبیاری مجدد گیاه زاموفیلیا باید صبر کنید تا خاک خشک شود.

بسته به فصل می توانید هر 2 تا 3 هفته یکبار آبیاری کنید. اگر تابستان یا بهار است، بیشتر آبیاری کنید. زمانی که زمستان می آید، فقط یک بار در هفته آبیاری کنید. به یاد داشته باشید که آبیاری زاموفیلیا برای سلامت گیاه شما بسیار مهم است. به هر قیمتی از آبیاری بیش از حد خودداری کنید. و مطمئن شوید که آب اضافی همیشه تخلیه می شود.

 

دمای مناسب زاموفیلیا

بهترین محدوده دمایی زاموفیلیا بین 60-75 درجه فارنهایت (15-24 درجه سانتیگراد) است. هنگامی که در داخل خانه کاشته می شود، دمای متوسط اتاق خوب است. آنقدر گرم است که گیاه رشد کند. علاوه بر این، دمای داخل خانه به اندازه دمای بیرون سرد نیست.

 

باید بدانید که تحمل دمای گیاه زاموفیلیا از 45 درجه فارنهایت (8 درجه سانتیگراد) فراتر نمی رود. به دمای سرد حساس است و در صورت سرد ماندن در بیرون ممکن است آسیب ببیند. هنگامی که دما کاهش می یابد، به خصوص در طول شب یا فصول زمستان، آن را به داخل بیاورید.

رطوبت مورد نیاز زاموفیلیا

زاموفیلیا به رطوبت بالایی نیاز ندارد. به لطف ویژگی های آبدار آن. حتی زمانی که محیط دارای رطوبت هوای کم تا متوسط باشد، می توانید رطوبت ایده آل را برای گیاه زاموفیلیا بدست آورید. این باعث می شود این گیاه برای محیط های داخلی مناسب تر باشد.

رطوبت مورد نیاز زاموفیلیا  می تواند تا 40٪ کاهش یابد. اگر کاکتوس ها و گونه های ساکولنت خود را دارید، آن را نزدیک آنها قرار دهید. همه آنها نیازی به مه پاش یا مرطوب کننده ندارند. همه آنها می توانند با آرامش در آنجا بمانند و از محیط خشک لذت ببرند. رطوبت بالا می تواند راهی برای استقرار عوامل پاتوژن ها در زاموفیلیا شما باشد، پس مراقب باشید.

 

خاک مورد نیاز زاموفیلیا

وقتی صحبت از خاک زاموفیلیا می شود، مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید زهکشی است. بهتر است از مواد درشت مانند پوست ارکیده و زغال چوب مخلوط با پرلیت و خاک گلدان معمولی استفاده کنید. مخلوط خاک برای دستیابی به بهترین ساختار باید پرلیت بیشتری نسبت به پوست داشته باشد.

سطح ph صحیح برای گیاه زاموفیلیا  از 6.0 تا 7.0 (کمی اسیدی تا نرمال) است. ما می خواهیم گیاهان ما از تمام مواد مغذی موجود در خاک لذت ببرند. از این رو، رسیدن به pH مناسب هنگام تهیه خاک برای گیاه زاموفیلیا مفید است.همچنین لطفاً مطمئن شوید که مخلوط گلدانی استریل است.

 

کود مورد نیاز زاموفیلیا

جدا از نیاز کمتر به آب، کود مورد نیاز گیاه زاموفیلیا نیز حداقل است.

در طول فصل رشد آن در بهار، می توانید کود زاموفیلیا رقیق شده را برای تقویت گیاه اضافه کنید. در این مواقع است که گیاه شما به دلیل افزایش روند رشد و نمو به مواد مغذی اضافی نیاز دارد.

نسبت کود متعادل 10-10-10 یا 20-20-20 عالی است. آن را به نصف یا یک چهارم رقیق کنید و مستقیماً روی خاک در فاصله چند اینچ از ریشه قرار دهید.

 

پاجوش زدن زاموفیلیا

 

تعویض گلدان زاموفیلیا

شما باید یک بار در سال در طی 3 تا 5 سال اول، گلدان مجدد زاموفیلیا را انجام دهید. این به گیاه اجازه می دهد تا رشد مطلوبی داشته باشد و به اندازه بالغ خود برسد. پس از آن، دفعات گلدان مجدد را به حدود هر 2 سال کاهش دهید.

قبل از گلدان مجدد گیاه زاموفیلیا صبر کنید تا فصل بهار فرا برسد. گیاه را از ظرف بیرون بیاورید و ریزوم های کهنه شده را جدا کنید. یک ظرف جدید که اندازه گلدان مناسبی دارد، کمی بزرگتر از ظرف قبلی آماده کنید. آن را با مخلوط گلدانی جدید پر کنید و گیاه خود را دوباره در آنجا گلدان کنید.

پس از گلدان، خاک را کاملا آبیاری کنید تا اشباع شود. سپس بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود.

 

تعویض گلدان زاموفیلیا

 

هرس زاموفیلیا

هرس زاموفیلیا یک فعالیت چندان مورد نیاز نیست. یکی از دلایل این است که آنها به کندی رشد می کنند، بنابراین، قبل از اینکه گیاه متراکم شود، زمان بیشتری طول می کشد. دوم، شکل آن به طور طبیعی به گونه ای است که شما نیازی به دستکاری زیادی ندارید. اما هنگامی که برگ ها و ساقه های پیر یا مرده را دیدید، حتما آنها را کوتاه کنید.

در برش گیاه زاموفیلیا در هنگام هرس همیشه از قیچی تمیز، تیز و استریل استفاده کنید. مطمئن شوید که برش های تمیز و اریب روی ساقه هایی که می خواهید هرس کنید ایجاد کنید. این کار از عفونت زخم های ایجاد شده جلوگیری می کند. بهتر است ساقه را در سطح خاک برش دهید.

 

پاجوش زدن زاموفیلیا

تکثیر زاموفیلیا

استفاده از برش ساقه برای تکثیر زاموفیلیا بهترین است. این روش نتایج سریع تری دارد. ساقه بزرگ، بالغ و سالمی را انتخاب کنید که بتوانید آن را ببرید. آن را به قطعاتی به طول حداقل 2 اینچ و چند برگ بریزید. قلمه ها را در شیشه ای که نیمه پر از آب است قرار دهید. هر 3 تا 4 هفته آب را عوض کنید.

قلمه ها را در یک منطقه روشن، به طور ایده آل نزدیک یک طاقچه بگذارید. قلمه ها به مرور زمان ریشه های خود را توسعه می دهند. راه دیگر تکثیر گیاه زاموفیلیا از طریق قلمه برگ است. با این حال، این یک کار خسته کننده تر است، بنابراین بهتر است به جای آن از ساقه استفاده کنید.

 

مشکلات رایج زاموفیلیا

به ندرت پیش می آید که شما با مشکلات جدی با گیاه زاموفیلیا مواجه شوید. اما حتی اگر این گیاه سخت باشد، ما علائمی را که مشاهده خواهید کرد ساده نمی‌گیریم. آنها بیشتر روی برگها متمرکز می شوند. تغییر غیرمعمول رنگ از زرد شدن به قهوه ای شدن یا سوزاندن نوک برگ ها چیزهای زیادی در مورد مشکلات موجود زاموفیلیا به ما می گوید.

آفات زاموفیلیا

به احتمال زیاد، آفات زاموفیلیا که با آنها روبرو خواهید شد، بسیار رایج هستند، به خصوص برای گیاهان زینتی. این می تواند به نفع شما باشد زیرا شما قبلاً ایده ای در مورد چگونگی خلاص شدن از شر آنها یا مدیریت آنها در صورت هجوم گیاه زاموفیلیا شما دارید.

گاهی اوقات، حشرات فلس، حشرات آردآلود، مگس های سفید و شته ها می توانند باعث بازدید آسیب به گیاه شوند. آنها می توانند ظریف باشند، بنابراین همیشه گیاه خود را هر از گاهی بررسی کنید. آنها را با آب صابون یا  صابون رقیق شده اسپری کنید. همچنین می توانید از یک سواب پنبه ای آغشته به الکل ایزوپروپیل 70 درصد برای پاک کردن آنها استفاده کنید. برای جلوگیری از گسترش آنها در انجام این کار سهل انگاری نکنید.

بیماری های زاموفیلیا

بیماری زاموفیلیا تنها زمانی رخ می دهد که شرایط محیطی استرس زا باشد. این می تواند به طور طبیعی به دلیل آب و هوای نامناسب یا در نتیجه سهل انگاری اتفاق بیفتد. یک مثال پوسیدگی ریشه است. از آنجایی که گیاه به آب کمتر از حد معمول نیاز دارد، آبیاری بیش از حد مضر است.

نه تنها ریشه های گیاه زاموفیلیا  شما آسیب جدی می بیند، بلکه می تواند منجر به مرگ نیز شود. خاک غرقابی همچنین می تواند باعث رشد پاتوژن ها شود که ممکن است احتمال بروز بیماری را افزایش دهد. برای نجات گیاه زاموفیلیا  خود، بهتر است آن را در مراحل اولیه پوسیدگی ریشه دوباره بکارید.

 

پاجوش زدن زاموفیلیا

 

مشکلات رو به رشد زاموفیلیا

در حالی که گیاه زاموفیلیا شما به طور طبیعی رشد کندی دارد، برخی عوامل ممکن است باعث مشکلات رشدی شوند که توانایی گیاه شما را برای رسیدن به پتانسیل کامل خود از مسیر خارج کند. برخی از دلایل عمده می تواند به دلیل شرایط نوری نامناسب، دمای نامناسب، کمبود مواد مغذی یا مشکلات آبیاری باشد.

استرس، چه ناشی از عوامل زنده یا غیر زنده باشد، می تواند منجر به بیماری گیاه شود. به همین دلیل است که همیشه می گوییم سعی کنید تا حد امکان به شرایط ایده آل رشد برسید. خوشبختانه، گیاه زاموفیلیا بسیار بخشنده تر از سایر گیاهان زینتی ظریف است. از این رو، با کمک شما، می توانید انتظار داشته باشید که از چالش های اطراف غلبه کنید.

سمیت زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا همراه با خویشاوندان خود در خانواده Araceae حاوی ترکیباتی است که می تواند هم برای حیوانات خانگی و هم برای انسان سمی باشد.

 

زاموفیلیا برای انسان ها مضر است؟

برای انسان، دست زدن به گیاه مشکل جدی ایجاد نمی کند مگر اینکه با شیره آن تماس برقرار کنید. برای افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند درماتیت شود. بنابراین، بهتر است در هنگام هرس، گلدان مجدد یا تکثیر، از دستکش استفاده کنید.

خوردن این گیاه مطمئناً ایده خوبی نیست. می تواند منجر به مشکلاتی مانند تحریک لب ها، دهان و گلو شود. زیرا حاوی مقادیر زیادی اگزالات کلسیم است. بنابراین، اگر کودکانی در اطراف دارید، آنها را در مورد سمیت این گیاه آموزش دهید. در صورت امکان آن را از دسترس آنها دور نگه دارید. این شما را از دردسر بزرگ نجات می دهد.

 

زاموفیلیا برای حیوانات خانگی مضر است؟

شما همچنین باید به همان اندازه که از بچه های خود محافظت می کنید از حیوانات خانگی خود در برابر گیاه زاموفیلیا  محافظت کنید. بچه های خزدار ما می توانند بسیار شیطون باشند. اگر آنها بخشی از گیاه زاموفیلیا را بجوند، ممکن است دچار مشکل جدی شوند. به غیر از تحریک در دهان و گلو، آنها ممکن است استفراغ و اسهال را نیز تجربه کنند. تماس با شیره گیاه نیز می تواند منجر به التهاب شود.

در چنین مواردی، همیشه بهترین کار این است که با دامپزشک مورد اعتماد خود برای یافتن یک درمان فوری مشورت کنید. هرگز حیوانات خانگی خود را خوددرمانی نکنید، به خصوص در هنگام رسیدگی به مسائل مسمومیت. به عنوان یک راه پیشگیری، فقط گیاه را در جایی قرار دهید که حیوانات خانگی شما به آن دسترسی ندارند.

 

پاجوش زدن زاموفیلیا

 

شاخ و برگ زاموفیلیا

شاخ و برگ زاموفیلیا بسیار جالب است. هنگامی که هر برگ به سمت بالا می رود، بسیار  زیبا هستند. از آنجایی که سطحی براق دارد، شاخ و برگ ممکن است شبیه به یک سطح مصنوعی به نظر برسد.

برای حفظ آن برگ‌ها، پاک کردن گرد و غبار با کتانی تمیز مناسب است. این کار را به خصوص اگر گیاه در داخل خانه با گردش هوا کمتر قرار دارد، انجام دهید. نیازی به استفاده از محصولات براق کننده برگ نیست. مراقب هر گونه علائم زردی در شاخ و برگ باشید. این می تواند نشانه مشکلات اساسی مانند پوسیدگی ریشه باشد.

 

گلدهی زاموفیلیا

گلدهی زاموفیلیا  هر در اواسط تابستان تا اوایل فصل پاییز اتفاق می افتد. با این حال، گل ها معمولاً چندان قابل توجه نیستند زیرا در پایه ساقه ها پنهان شده اند. شکل ظاهری آن شبیه گل های لیلی صلح(گل عشق) است، گل هایی از نوع اسپات که به رنگ سفید هستند.

گیاه زاموفیلیا فقط زمانی گل تولید می کند که از قبل بالغ شده باشد. که حدود 5 تا 6 سال طول می کشد. بنابراین، اگر گیاه زاموفیلیا شما هنوز جوان است، انتظار نداشته باشید که بلافاصله گل‌ها را ببینید. همچنین به ندرت اتفاق می افتد که گیاهان زاموفیلیا داخلی تحت شکوفایی قرار گیرند. اما این کاملاً اشکالی ندارد زیرا این برگ ها هستند که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

 

اندازه و رشد زاموفیلیا

از نظر سرعت رشد می توانید گیاه زاموفیلیا را به عنوان یک رشد کند در نظر بگیرید. از این رو، انتظار تغییرات قابل توجهی در اندازه در چند سال اول رشد آن را نداشته باشید. در حالت ایده آل، می توانید انتظار داشته باشید که هر ماه حدود 15 تا 30 سانتی متر افزایش سایز داشته باشید. یعنی اگر محیط اطراف برای نیازهای رشد گیاه مساعد باشد.

موارد استفاده پیشنهادی برای زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا یک افزودنی عالی برای گیاه شما در داخل خانه است. از آنجایی که این گیاه خوش شانسی است، اگر به دنبال جذب ثروت و رفاه هستید، زینت خوبی است.

نیازهای رو به رشد آن نیز برای محیط های داخلی، به ویژه در شرایط نور کم، کاملاً مناسب است. این گیاه بخشنده ای است که به خوبی پیش می رود، به خصوص با صاحبان گیاهان پرمشغله.

همچنین می توانید از این گیاه به عنوان هدیه به خانواده و دوستان خود در مناسبت های خاص استفاده کنید. انرژی های مثبتی مانند رشد، تشویق و فداکاری را به آب می زند. برخی از مردم ترجیح می دهند گیاهان زاموفیلیا را در مناظر بیرونی خود اضافه کنند. هنگام انجام این کار، بهتر است آنها را در گلدان بگذارید.

 

راهکار پاجوش زدن زاموفیلیا

 

زاموفیلیا چیست؟
زاموفیلیا یا گیاه ZZ یک گیاه آروئیدی است که منشا آن آفریقا است. این گیاه به عنوان یک گیاه آپارتمانی کم نگهداری که به خاطر شاخ و برگش رشد می کند بسیار محبوب است.

چگونه زاموفیلیا را شناسایی کنیم؟
برگ های گیاه ZZ از نظر ظاهری چرمی و براق و بیضی شکل است. ساقه ها در پایه ضخیم و به سمت انتها باریک می شوند.

چگونه از زاموفیلیا مراقبت کنیم؟
سطح نور کم و آب کمتری برای آن فراهم کنید. این گیاه دارای خاصیت آبدار است. بنابراین، بهتر است قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید خاک خشک شود.

چگونه زاموفیلیا را در داخل خانه پرورش دهیم؟
برای مکان داخلی، آن را در مکانی قرار دهید که دارای شرایط نوری متوسط تا کم باشد. پس از خشک شدن خاک آن را عمیقاً آبیاری کنید. آب اضافی را بگذارید تا تخلیه شود.

چگونه زاموفیلیا را در فضای باز پرورش دهیم؟
آن را در مکانی با نور غیر مستقیم قرار دهید. قرار گرفتن کامل در معرض آفتاب برگ ها را می سوزاند. بهتر است گیاه را برای سایه بیشتر زیر سایه بان درخت قرار دهید.

زاموفیلیا چقدر سریع رشد می کند؟
گیاه زاموفیلیا  یک گونه گیاهی زینتی با رشد کند است. با شرایط رشد ایده آل، انتظار می رود حدود 15 تا 30 سانتی متر افزایش قد داشته باشد.

قد زاموفیلیا چقدر رشد می کند؟
برخی از گیاهان زاموفیلیا وجود دارند که ارتفاع آنها به پنج فوت می رسد. اما برخی از گیاهان نیز وجود دارند که تنها حدود 2 تا 3 فوت ارتفاع دارند.

چگونه زاموفیلیا را سریعتر رشد بدهیم؟
برای تقویت رشد گیاه زاموفیلیا خود، تامین تمام مواد مغذی مورد نیاز بسیار مهم است. در مراحل رشد گیاه با کود گیاهان آپارتمانی کوددهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *