درخت, سرو

فروش سرو شیراز در کرج

فروش سرو شیراز در کرج

فروش سرو شیراز در کرج آشنایی با این درخت زیبا

سرو ناز در ایران بیشتر در نواحی شمالی قابل مشاهده‌است و در استان گلستان بیشتر در علی‌آباد کتول و نیز رامیان وجود دارد. این گونه که شاخص‌ترین درخت سوزنی برگ جنگلهای شمال ایران و بومی این کشور است، به طور طبیعی، در منطقه رودبار و منجیل با آب و هوای مدیترانه‌ای به صورت مخلوط با زیتون، و به صورت کاشته شده در همان رودبار و منجیل و نیز شاندرمن گیلان و می‌توان گفت سراسر ایران وجود دارد و گونه مشترک جنگلهای شمال ایران و جنگلهای اروپایی است.

 

سرو ناز  –  ITALIAN CYPRESS
CUPRESSUS SEMPERVIRENS VAR. HORIZONTALIS : نام علمی
  CUPRESSACEAE  – سرو : خانواده
مناطق شرقی دریای مدیترانه : بومی منطقه
Cupressus sempervirens Var.Cereform,Italian, Tuscan, Graveyard Cypress, Pencil Pine,سرو زربين

 

دانستنیهای علمی سرو شیراز

سرو ناز گونه ای درخت همیشه سبز از جنس Cupressus در خانواده Cupressaceae (سرو ها) بومی مناطق مدیترانه شرقی میباشد و هم اکنون بیشتر در شمال شرق لیبی، جنوب شرقی یونان ، جنوب ترکیه، قبرس ، مصر، شمال غرب سوریه، لبنان، مالت، ایتالیا، اردن ، و همچنین ایران توزیع شده اند. این درخت بلند قامت که میتواند تا 35 متر (115 فوت) بلندی داشته باشد، دارای تاج مخروطی و پر شاخ و برگ است و عمر بسیار طولانی دارد به طوریکه درختانی با بیش از 1000 سال گزارش شده است.

 

فروش سرو شیراز در کرج

 

خصوصیات – معرفی سرو شیراز

شاخ و برگ این درخت نسبتاً متراکم و به رنگ سبز تیره است. برگ ها حدود 2 تا 5 میلی متر طول دارند. مخروط در ابتدا تخم مرغی شکل و یا مستطیل، به طول 25 تا 40 میلی متر، با 10 تا 14 فلس سبز و سپس قهوه ای رنگ میباشد که 20 تا 24 ماه بعد از گرده افشانی به بلوغ میرسد. مخروط نر 3 تا 5 میلیمتر طول و گرده افشانی آن در اواخر زمستان است.

 

شرایط نگهداری سرو ناز

سرو ناز نیاز آبی کم تا متوسط دارد یعنی مقاوم به خشکی است. این درختان نسبت به هرس و قطع شاخه‌های جوان وانتهایی حساسند.

 

نحوه تکثیر سرو ناز

تکثیر سرو ناز با دانه، در اسفند ماه و یا قلمه در خاک شنی، در شهریور ماه و در گلخانه صورت می‌گیرد. سرو ناز در سن ‪ ۱۰‬سالگی شروع به تولید مخروط و تخم می‌کند و دوره تخم‌بندی آن تقریبا همه ساله‌است. قوه نامیه تخم‌ها ضعیف بوده ولی دوام حیاتی آنها بین ۴-۱ سال است. از آنجایی‌که تقریباً تخم‌ها فاقد قوه نامیه هستند این مسئله باید در میزان تخم مصرفی درواحد سطح در هنگام کاشت مورد توجه قرار گیرد. میوه‌ها را از قسمت خارجی تاج جمع آوری می‌کنند. بهتر است که میوه‌ها را پس از چیدن برای حدود ۲ ماه در محیطی با دمای معتدل نگهدای نمود.

 

بر اساس تحقیقات اخیری که در نشریه‌ی «مدیریت محیط‌ز یست» (Environmental Management) منتشر شده است، درختان Mediterranean Cypress یا همان «سروناز» در مقابل آتش‌سوزی مقاوم هستند. محققان می‌گویند که می‌توان از این درخت‌ها برای پیش‌گیری از آتش‌سوزی‌های جنگل استفاده کرد.

 

 

مرکز خرید و قیمت سرو شیراز در تهران و کرج با مناسب ترین قیمت

براساس تحقیقاتی که انجام شده‌است چوب این درخت مقاوم در مقابل پوسیدگی و حشرات بوده و برگ آن خاصیت دارویی دارد. در زمینه مصرف دارویی این درخت نیز گفته شده که خوردن دم کرده برگ برای سفتی ترشح ادرار و زخم روده مفید است و نیز غرغره نمودن دم کرده آن برای درد دندان، زخم‌های لثه و سستی لثه مفید است. همچنین خوردن برگ خشک ساییده آن با عسل برای درمان سرفه مزمن و برگ شسته آن برای ضماد کاربرد دارد.

 

مجتمع تولیدی هاشم پور یاس

 

مجتمع تولیدی هاشم پور یاس با داشتن بیش از هزاران نهال،بذر گیاهان در خدمت شما عزیزان می باشد جهت ارتباط مستقیم میتوانید از منوی بغل مستقیما با مدیریت در اتباط باشید در واتساپ یا تماس مستقیم برقرار کنید محصول شما از طریق تجهیزات کاملی که در تولیدی هاشم پور یاس قرار گرفته است در اسرع وقت ارسال خواهد شد کاج تهران همه روزه ارسال نهال به سراسر کشور دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *