کاجیان, درخت

انواع درخت کاج برای باغ

انواع درخت کاج برای باغ

انواع درخت کاج برای باغ


داشتن درختان زیبا از جمله کاجیان و سرو ها در باغ اهمیت بسیاری دارد،به زیبایی کل باغ افزوده و آن را جذاب‌تر می‌کنند. آنها می‌توانند تفاوت بین یک باغ عادی و یک باغ استثنایی را ایجاد کنند. انتخاب انواع مختلف درختان کاج و سرو با گل‌ها، برگ‌ها، و ارتفاع‌های مختلف می‌تواند باغ را جذاب و چشم نواز نشان دهد.درختان کاج به عنوان منابع اصلی سایه و پوشش برای باغ و فضاهایی که برای استراحت طراحی شده‌اند عمل می‌کنند. این امر در تابستان‌های گرم به خصوص اهمیت زیادی دارد و به افراد این امکان را می‌دهد تا از فضای باغ استفاده کنند و در آن لذت ببرند.باغ‌هایی که درختان زیبا دارند، می‌توانند ارزش زیادی برای خود داشته باشند. درختان کاج می‌توانند به محیط زیست باغ ارزش ویژه‌ای بدهند و در نتیجه ارزش ملک را افزایش دهند.داشتن درختان زیبا در باغ نه تنها به زیبایی باغ کمک می‌کند بلکه به حفظ محیط زیست، ارزش افزوده ملک، و بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می‌کند.

 


کاج و سرو به دلایل زیادی می‌توانند باغ را زیبا کنند

انواع درخت کاج برای باغ با شکل و ظاهر منحصر به فرد خود، جذابیت بسیاری به باغ می‌بخشند. شاخه‌های آن‌ها به صورت همگن و براق، با رنگ سبز تیره و ساقه‌های بافته شده‌شان باعث زیبایی و الهام‌بخشی برای تمامی باغ می‌شوند. کاج و سرو با ارتفاع بلند خود، ارتفاع و عمق باغ را تغییر می‌دهند. این ارتفاع بلندی کمک می‌کند تا باغ به نظر بزرگتر و فضای بازتری بنظر بیاید. کاج و سرو به عنوان درختانی با ساقه‌های پوششی و غنی، سایه‌ای خوب ایجاد می‌کنند که در فصول گرم از آن استفاده می‌شود. این سایه و پوشش باعث ایجاد فضایی مطبوع و دلپذیر در باغ می‌شود. کاج ها و سرو ها معمولاً از نظر مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند بادهای قوی و خشکی‌های زیاد، بهترین عملکرد را دارند. این ویژگی باعث می‌شود که آنها در طول سال به صورت ثابت و پایدار در باغ حضور داشته باشند و برای چشم نمایی باغ بسیار ارزشمند باشند.

درختان کاج گیاهانی هستند که هرگز خزان نمی‌کنند و همیشه سبز باقی می‌مانند.به همین دلیل  درخت کاج را جزء کاربردی‌ترین درختان در خلق فضاهای سبز پایدار می‌دانند. همیشه سبز بودن و شرایط زیست بسیار ساده، از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت و همچنین پرفروش بودن درخت کاج است چرا که در صورت استفاده از این درختان در محوطه سازی‌های شهری و پارک ها  یا زیباسازی حیاط منازل یا استفاده در باغ ها و ویلا این اطمینان حاصل می‌شود که فضای سبز خلق شده یک فضای سبز ابدی و همیشه ماندگار است.

برگ‌های درخت کاج معمولاً سوزنی شکل و میانه‌ای با طول متغیر هستند. گونه‌های مختلفی از کاج‌ها وجود دارند که ارتفاع آن‌ها متفاوت است. برخی ازدرختان کاج می‌توانند به ارتفاع بسیار بالا برسند و برخی دیگر ممکن است به عنوان گیاهان کوچکتر و کاشته شده در باغ‌ها و فضاهای سبز عمومی یا در حیاط منازل وجود داشته باشند.چوب درخت  کاج به دلیل مقاومت و سختی آن برای ساخت مبلمان، ساخت و ساز، کاغذسازی و مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

انواع درخت کاج برای باغ

 


انواع درخت کاج برای باغ :

  • کاج کامیس 
  • کاج کامیس نوک دار
  • کاج آلودی
  • کاج لاسون طلایی
  • کاج تویا آمریکایی
  • کاج لاوسون
  • کاج لاوسون پیچ
  • کاج نوئل
  • کاج نوئل آبی

 

 


درختچه مناسب روف گاردن : کاج کامیس 

کاج کامیس مناسب کاشت در فضای سبز ،روف گاردن،حیاط ،بالکن است، کاج کامیس یکی از گونه‌های مهم درختان کاج است که به نام علمی  (Pinus radiata) شناخته می‌شود. کاج کامیس در مناطق مختلف جهان یافت می‌شود اما به خصوص در نواحی مناطق ساحلی و مرطوب جنوبی کالیفرنیا رشد می‌کند. کاج کامیس یک درخت بلند با شاخه‌های مستقیم و باریک است که معمولاً به ارتفاع ۳۰ تا ۵۰ متر می‌رسد.

برگ‌هایش سوزنی و بلند هستند و معمولاً در گونه‌های جوان، سبز روشن و در گونه‌های بالغ، سبز تیره تا آبی روشن هستند. اما به عنوان یکی از گونه‌های کاج، در سایر مناطق جهان نیز به عنوان درخت کشتی‌سازی و جنگل‌کاری کاشت  می‌شود. چوب کاج کامیس به دلیل مقاومت و سختی آن برای ساخت مبلمان، ساخت و ساز، تخته‌های خراطی، کاغذسازی و مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین، به عنوان یک درخت زینتی و درخت سایه‌دار، در فضاهای سبز و باغ‌ها نیز کاشته می‌شود.کاج کامیس به دلیل رشد سریع و بازدهی بالا در مقایسه با سایر گونه‌های کاج، به عنوان یکی از درختان جنگلی مهم در سیاق برنامه‌های جنگل‌کاری و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درختان معمولاً به صورت کشت مجدد در جنگل‌ها کاشت می‌شوند.کاج کامیس به دلیل مدیترانه‌ای بودن، به طور کلی به مناطقی با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و بارانی نیاز دارد.

بهترین درختان کاج کامیس در مناطقی با دمای متوسط میانگین در حدود ۱۵-۲۵ درجه سانتی‌گراد رشد می‌کنند.خاک کاج کامیس باید خاک شنی-رسی یا خاک رسی با زهکشی خوب و قابلیت تهویه مناسب باشد. همچنین، خاک با خاصیت آهکی و pH متعادل (حدود ۶-۷) برای رشد کاج کامیس مناسب است.کاج کامیس به نور خورشید نیاز دارد و در مقابل نور خورشید به خوبی رشد می‌کند. بنابراین، مکانی که به نور خورشید مستقیم دسترسی دارد برای کاشت این درختان مناسب است. در زمان کاشت، آبیاری مناسب و کافی بسیار مهم است. پس از رشد، کاج کامیس نیاز به آبیاری معمولی دارد، اما از آبیاری زیاد و زیر آبیاری باید پرهیز شود.

⇐جهت خرید کاج کامیس لطفا کلیک کنید⇒

 

 


کامیس نوک دار:

سرو کامیس نوکدار درختان مخروطی همیشه سبز هستند که به دلیل شاخ و برگ های ریز جدا شده خود رشد می کنند که رنگ و بافت نرمی را در تمام طول سال به منظره می بخشد. واریته ها در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلف شاخ و برگ، از جمله سبز، سبز آبی، طلایی، چارتری و بنفش وجود دارند. ساختارهای مخروطی مانند در بهار دیده می شوند.

پوست خشن یا صاف به رنگ قهوه ای تیره یا قرمز است، در حالی که شاخ و برگ و پوست می توانند معطر باشند.کامیس نوک دار به نور آفتاب نیاز دارد.در صورتی که نور کافی به این گیاه نرسد شاخ و برگ های داخلی این گیاه دچار سوختگی و قهوه ای رنگ میشود.بهترین دما برای کامیس نوک دار بین 4تا 35درجه ساتی گراد می باشد.این گیاه میتواند 10-درجه سانتی گراد را تحمل کند.

در 2سال  اول کاشت باید این گیاه را به طور مرتب آبیاری کرد،در فصل تابستان یک روز در میان و در فصل زمستان هفته ای یک بار باید آبیاری انجام شود.کامیس نوک دار باید در خاک زهکشی شده کاشته شود.کامیس نوک دار بیشتر خاک اسیدی را ترجیح می دهدکه بهترین نوع خاک خاک لومی یا روسی لومی میباشد.این گیاه برای رشد ریشه های خود به کود فسفره و برای  رشد شاخ و برگ های خود به کود نیتروژنه احتیاج دارد.کامیس نوک دار را میتوان از طریق بذر و قلمه تکثیر کرد که بهترین روش برای تکثیر کامیس نوک دار از طریق قلمه می باشد.کاج کامیس نوک دار احتیاج به هرس ندارد .ازآفات و بیماری هایی که به کامیس نوک دار آسیب میزند میتوان به شته و پروانه های شاخدار اشاره کرد.

 

 

⇐جهت خرید کاج کامیس نوکدار لطفا کلیک کنید⇒


کاج آلودی مناسب کاشت در باغ:

 کاج آلودی یک نوع کاج است که در مناطق خشک و گرم قابل رشد است. کاج آلودی  هوای گرم و خشک را ترجیح می‌دهد و در زمین‌های با دفع آب مناسب بهترین رشد را دارد. کاج آلودی نیازمند شرایط آب و هوایی و خاکی خاصی است.کاج آلودی به آفتاب نیاز دارد و باید در مکانی که نور خورشید به راحتی بر روی آن بتابد، کاشته شود.خاکی که حاوی آهک باشد و خوب زهکشی شده  باشد برای رشد کاج آلودی مناسب است.

خاک باید علاوه بر دارا بودن زهکشی خوب، حاوی مقدار مناسبی از مواد آلی باشد.در زمان رشد  کاج آلودی به آبیاری منظم نیاز دارد، اما باید اطمینان حاصل شود که خاک قبل از آبیاری دیگری خشک شود. کاج آلودی  دماهای گرم را  ترجیح می‌دهد و در اقلیم‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری بهترین عملکرد را دارد. برای بهبود تهویه و رشد بهتر، درختان را به فاصله‌های مناسبی از هم باید بکارید.یکی از مهمترین ویژگی هایی که کاج آلودی دارد سایز و ابعاد مینیمال این گیاه است که میتوان در هر محیطی که نور و رطوبت کافی داشته با شد نگهداری کرد.این گیاه مناسب برای فضای سبز .باغ.حیاط منازل و روف گاردن می باشد.

 

 

⇐جهت خرید کاج کاج آلودی لطفا کلیک کنید⇒


انواع درخت کاج برای باغ:

همانطور که گیاهان را برای باغ خود انتخاب می کنید،  ابتدا باید در مورد نیازهای خاص  گیاه مد نظر اطلاعات کسب کنید تا مطمئن شوید که گیاه  مناسبی  را برای باغ خود  انتخاب می کنید. گیاهانی که معمولاً در بسترهای باغ و مناظر استفاده می شوند به طور کلی به این دسته تقسیم می شوند:گیاهان یکساله علفی: گیاهانی که تمام چرخه زندگی خود را در یک فصل رشد طی می کنند و باید هر سال دوباره کاشته شوند. بسیاری از گیاهان تابستانی در این دسته قرار می گیرند، از جمله گل همیشه بهار، ایمپاتیانس، گل اطلسی، زینیا و گل ذرت. علاوه بر این، برخی از گیاهانی که در آب و هوای گرم چند ساله هستند را می توان به عنوان یکساله در آب و هوای سردتر استفاده کرد.گیاهان چند ساله علفی: ضمن مقاوم بودن با گلهای رنگارنگ زیبایی بی نظیری به باغ و روف گاردن شما میدهد.این گیاهان را  میتوان در باغچه هاو باغ خود کاشت.

کاشت درخت کاج در باغ می‌تواند یک ایده عالی برای بهبود زیبایی و بوم‌سازی منطقه باشد. درختان کاج از نظر زیبایی طبیعتی، ارزش اکولوژیکی و حفظ خاک بسیار ارزشمند هستند. برای کاشت درختان کاج، مکانی را انتخاب کنید که دارای خاک عمیق و خوب، تهویه‌ی خوب هوا و نور کافی باشد.قبل از کاشت، خاک را با مطالعه و افزودن مواد آلی و ارگانیک بهتر کنید. در انتخاب گونه‌های کاج، باید به شرایط آب و هوایی منطقه خودتان توجه کنید تا درختان بهترین رشد و توسعه را داشته باشند.فاصله مناسب بین درختان را رعایت کنید تا هر درخت به خوبی رشد کند و فضای کافی برای توسعه‌ی ساقه و شاخه‌ها داشته باشد.به اندازه‌ی کافی و منظم آبیاری کنید، ولی از زیاده‌روی در این زمینه هم خودداری کنید. در اوایل کاشت، به مراقبت و نگهداری دقیق توجه کنید تا درختان به خوبی رشد کنند و به سرعت به مراحل نخستین رشد برسند.

 

 

 


چرا کاشت کاج برای باغ مناسب است

کاج‌ها یکی از انواع درختان بسیار محبوب در باغ‌ها و مناطق سبز می‌باشند. این درختان بسیار چند منظوره و متنوع هستند و برخی از دلایلی که کاشت کاج می‌تواند برای باغ شما مناسب باشد عبارتند از:

کاج‌ها دارای شاخه‌ها و برگ‌های زیبا هستند که منظره‌ی زیبا و طبیعی را برای باغ شما ایجاد می‌کنند. برخی از گونه‌های کاج دارای شکل و اندازه‌های زیبایی هستند که به زیبایی باغ شما افزوده می‌شوند.کاج‌ها به دلیل بلندی و توده‌ای که دارند، سایه و پوشش زیادی ارائه می‌دهند که در فصول گرم سال، این ویژگی بسیار مورد نیاز است.با وجود اینکه انواع مختلفی از کاج‌ها وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها نیاز کمی به نگهداری دارند.

بنابراین، می‌توانید گونه‌ای از کاج را انتخاب کنید که با شرایط محیطی باغ شما سازگار باشد. بسیاری از گونه‌های کاج مقاومت خوبی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دارند، از جمله خشکی و دمای بالا یا پایین، که این ویژگی می‌تواند از مزیت‌های آن برای کاشت در باغ شما باشد.کاج‌ها به عنوان یکی از درختان معروف جذب دی اکسید کربن هستند و در عین حال اکسیژن را رهایش می‌دهند که این می‌تواند برای محیط زیست بسیار مفید باشد. ریشه‌های کاج‌ها به خاک ثبات و استحکام می‌بخشد که می‌تواند جلوی فرسایش خاک و رسوبات آب را بگیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *