گل های آپارتمانی

نحوه نگهداری شمعدانی

نحوه نگهداری شمعدانی

از شمعدانی های مقاوم بسته به نوع آن می توان به روش های مختلفی در چشم انداز استفاده کرد. برخی از انواع گیاهان مرزی خوبی ایجاد می کنند ، برخی دیگر برای باغ های جنگلی و مکان های سایه دار ایده آل هستند ، در حالی که برخی دیگر گیاهان بسیار خوبی برای پوشش زمین یا باغ صخره ای هستند. چند عدد شمعدانی مقاوم فقط یکبار شکوفا می شوند ، معمولاً در اوایل فصل ، اما بیشتر آنها از اواسط تابستان شروع به شکوفه دادن می کنند و به طور پراکنده شکوفه را در طول فصل رشد تکرار می کنند. انواع جدیدتر مانند “Rozanne” تمام تابستان بدون وقفه شکوفا می شوند.

 

نحوه نگهداری شمعدانی

 

نام گیاه شناسی Geranium
نام عمومی  شمعدانی ، شمعدانی چند ساله ، شمعدانی وحشی ، شمعدانی جرثقیل ، شمعدانی خونین
نوع گیاه گلدهی چند ساله
اندازه بالغ 6 تا 24 اینچ قد
آفتاب مورد نیاز قرار گرفتن در معرض کامل نور خورشید تا قسمتی سایه (با توجه به تنوع متفاوت است)
نوع خاک  رطوبت متوسط ، خاک خوب زهکشی شده
pH خاک 5.8 تا 6.3
زمان شکوفه دهی بهار ، تابستان ، پاییز (بسته به نوع مختلف متفاوت است)
رنگ گل  آبی ، صورتی ، بنفش ، سفید
مناطق مقاومت  3 تا 9 (بسته به نوع مختلف متفاوت است) مناطق معتدل بومی در سراسر جهان ، به ویژه مدیترانه ای

 

راه های مقابله با آفات گل شمعدانی

آفات گل شمعدانی و راه های مقابله با آن عبارت اند از:

وجود زنگ بر روی گلبرگ‌ها : هنگامی که لکه‌های کوچکی به رنگ زرد و دایره ای مانند بر روی گلبرگ‌های این گل را مشاهده کردید می‌بایست حتما این گل را باسم قارچ کش سم پاشی نمایید تا این لکه‌های زرد از بین رود زیرا اگر این کار را انجام ندهید به مرور زمان این رنگ زرد به گلبرگ‌های دیگر نیز منتقل شده و باعث خرابی کلی گل شمعدانی می‌شود.

 

زرد شدن برگ شمعدانی

 

کنده شدن برگ‌های شمعدانی

افتادن یا کنده شدن برگ‌ها را می‌توان یک نوع بیماری فیزیولوژیکی برای گیاه به شمار آورد، این حالت در موقعیتی رخ می‌دهد که تعادل میان عوامل مختلفی مانند میزان دما، رطوبت و… از حالت طبیعی خود خارج شود به همین دلیل در این شرایط گل‌های شمعدانی شروع به افتادن میکند در این صورت جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا گل شمعدانی دارد خود را با شرایط جدید تطبیق می‌دهد و در مدت زمان کوتاهی دوباره به حالت اولیه خود برخواهد گشت.

 

کنده شدن برگهای شمعدانی

 

پژمردگی شمعدانی

اگر این گل را مدت زمان زیادی در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهیم باعث پژمرده شدن آن می‌شویم و این پژمردگی به علت از دست دادن آب فراوان می‌باشد بنابراین توجه داشته باشید که حتما یک مکان مناسب برای نگهداری آن در نظر بگیرید که بتواند به طور غیر مستقیم نور خورشید را دریافت کند.

 

 

چگونه گیاه شمعدانی مقاوم پرورش دهیم

با استفاده از انواع مختلفی که از چندین گونه مختلف گرفته شده است ، شمعدانی مقاوم بسته به نوع کاشت شما در نیاز مراقبت متفاوت است. اگرچه به طور کلی ، شمعدانی های مقاوم خاک با زهکشی مناسب و نسبتاً غنی را ترجیح می دهند. اکثر آنها در سایه آفتاب کامل یا سایه خوب عمل می کنند ، اما دوست دارند نسبتاً خشک باشند – اگر مرطوب بمانند ، می توانند مستعد کپک شوند.

گل شمعدانی مقاوم بکارید به طوری که تاج گیاه در سطح زمین یا کمی بالاتر باشد. کاشت خیلی عمیق می تواند از گلدهی آنها جلوگیری کند. قطع آنها بعد از گلدهی اغلب باعث شکوفایی دوم در اواخر تابستان می شود.

شمعدانی های مقاوم گیاهان نسبتاً بی دردسری هستند. حلزون ها ممکن است به گیاهان جوان شمعدانی حمله کنند ، در حالی که کپک و زنگ زدگی می تواند به شاخ و برگ گیاهان آسیب برساند ، به ویژه در سایه های جزئی و / یا آب و هوای مرطوب. قیچی برای دفع برگهای آلوده به شما کمک می کند.

گیاه شمعدانی

نحوه نگهداری شمعدانی

نور

شمعدانی های مقاوم طیف گسترده ای از شرایط مواجهه را می پذیرند. برای بهترین گیاهان گلدار و با نشاط بیشتر ، گیاهان شمعدانی را در آفتاب کامل تا قسمتی سایه قرار دهید. اگر شمعدانی در زیر آفتاب گرم و کامل رشد کرد ، آب منظم آن را تأمین کنید. برخی از انواع شمعدانی می توانند سایه کامل را تحمل کنند ، اما به احتمال زیاد شکوفا نمی شوند .

خاک

شمعدانی ها در مورد pH خاک خاص نیستند ، اما خاک خنثی تا کمی اسیدی ایده آل است. بیشتر آنها خاک با رطوبت متوسط ​​و زهکشی شده را ترجیح می دهند ، اگرچه برخی از گونه ها خاک نسبتاً خشک را ترجیح می دهند.

اب

شمعدانی ها گیاهی با میزان نگهداری کم هستند ، بنابراین فقط در صورت خشک شدن خاک آنها را آبیاری کنید. اگر در آفتاب کامل قرار دارد ، گیاه را بیشتر منظم آبیاری کنید. شمعدانی های مقاوم در صورت آبیاری از بالای سر می توانند مستعد بیماری قارچ شوند.

دما و رطوبت

شمعدانی های مقاوم در دمای روز بین 65 تا 75 درجه فارنهایت و دمای شب بین 50 درجه و 60 درجه بهترین رشد را دارند. آنها طیف گسترده ای از سطح رطوبت را تحمل می کنند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *