گل های بیرونی

نگهداری و پرورش گل پامچال

نگهداری و پرورش گل پامچال

گل پامچال تنها چیزی که واقعاً می خواهد سایه جزئی است و با آن خوشحال است. گل پامچال با رنگ های جادویی  خوشامدگویی جانانه ای به بهار ارائه می دهد. تنوع رنگی بسیار بالایی دارد و واقعا قلب هر بیننده ای را باز می کنند.گل پامچال به صورت گل‌های زینتی مورد استفاده در باغ‌ها و فضای سبز شهری قرار می‌گیرند. برخی از انواع گل پامچال گل‌هایی زیبا و رنگارنگ دارند و به عنوان گل‌های فصلی محبوب هستند. این گیاهان برای شرایطی خاصی از آب و هوا و خاک مناسب هستند و در برخی مناطق گرمسیری و معتدل رشد می‌کنند.گل پامچال یا پریمولا به طور کلی در رنگ‌های مختلفی موجود هستند، از جمله:

1. زرد: گل‌های زرد گل پامچال به عنوان یکی از رنگ‌های شایع این گل شناخته می‌شوند. این گل‌ها با رنگ زرد روشن و گاهی از تنوع رنگی در زرد مات تا زرد روشن برخوردار هستند.

2. بنفش: گل پامچال بنفش نیز بسیار زیبا هستند و اغلب در باغ‌ها به عنوان گل‌های زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گل‌ها معمولاً دارای رنگ بنفشی تیره یا روشن هستند.

3. صورتی: گل پامچال در رنگ صورتی نیز یافت می‌شوند. این گل‌ها معمولاً دارای رنگ صورتی روشن تا متوسط هستند و زیبایی خاصی به باغ یا فضای سبز می‌دهند.

4. سفید: رنگ سفید نیز در برخی از انواع گل پامچال دیده می‌شود. گل‌های سفید گل پامچال به طراوت و زیبایی خاصی برای فضای سبز می‌افزایند.

5. نارنجی: برخی از انواع گل پامچال دارای گل‌های نارنجی رنگ نیز هستند. این گل‌ها به عنوان یکی از گل‌های زینتی جذاب مورد توجه قرار می‌گیرند.

به طور کلی،گل پامچال دارای تنوع بسیار زیادی در رنگ‌ها هستند که به زیبایی و جذابیت آنها افزوده می‌شود.

 

 


گل پامچال را چطور به بهترین شکل آبیاری کنیم؟

آبیاری گل‌های پامچال یا پریمولا می‌تواند به طور کلی بر اساس شرایط محیطی، نوع خاک و نیازهای گیاهان متغیر باشد.

خاک را سعی کنید مرطوب نگاه دارید زیرا خاکی که گل‌های پامچال در آن رشد می‌کنند باید مرطوب باشد، اما نباید خیلی مرطوب شود. برای اطمینان از حفظ رطوبت مناسب، می‌توانید زمانی که خاک به طور کامل خشک شده است، آبیاری کنید. معمولاً آبیاری هر چند روز یک بار در فصل رشد فعالیت کافی برای گل پامچال است. اما اگر هوا گرمتر و خشک‌تر است، ممکن است نیاز به آبیاری بیشتر داشته باشند.گل پامچال گلی بسیار لطیف است از آب با فشار زیاد برای آبیاری استفاده نکنید زیرا به گلبرگ های آن آسیب میزند، برای جلوگیری از آسیب دیدن گل‌ها و برگ‌ها، بهتر است آب را مستقیماً زیر ریشه گل‌ها بریزید.از ریختن آب زیاد به روی گل ها خودداری کنید زیرا باعث پوسیدگی گل می شود. در نهایت برای این گل زیبا از خاک با زهکشی مناسب استفاده کنید و سعی کنید آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک غرقابی نباشد و کمی خشک شده باشد.

 

 


نگهداری گل پامچال در خانه و فضای بسته

گل پامچال معمولا گل هایی هستند که سخت به گل می نشینند و زمانی که برای فضای بسته خانه خریداری می شوند بعد از ریزش گل های دور ریخته می شوند،این گل معمولا برای عید نوروز خریداری می شود،فروش گل پامچال در گلخانه ها معمولا زمانی است که این گل ها کاملا بالغ هستند.اگر گل پامچال را در خانه نگهداری می کنید باید بدانید که به نور زیاد اما غیر مستقیم، آبیاری منظم و کوددهی فوری بعد از کاشت  نیاز دارند اما باید از نور مستقیم آفتاب جلوگیری شود. معمولاً مکانی با نور متنوع در داخل خانه مانند نزدیک پنجره‌های شرقی یا غربی برای قرار دادن آنها انتخاب بهتری است.اگر گیاهان در محیطی با نور کم قرار می‌گیرند، ممکن است رشد آنها کمی کند و گلدهی آنها کاهش یابد.گل های پامچال اغلب در دماهای معتدل و خنک خوب رشد می‌کنند. دماهای بسیار گرم ممکن است بر روی رشد و گلدهی آنها تأثیر منفی داشته باشد.گل های پامچال باید مرتب و معتدل باشد. زمان آبیاری را مطابق با نیاز زمین و خشک شدن سطح خاک تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که خاک خشک نشده است، اما همچنین اجازه دهید آن خیس نشود.

در زمستان، آبیاری را کاهش دهید و فقط هنگامی که خاک به طور کامل خشک شده است آبیاری کنید.

 

 


تعویض گدان گل پامچال

تعویض گلدان گل پامچال می‌تواند به گیاه کمک کند تا بهتر رشد کند و بهتر ظاهر شود. این فرآیند را معمولاً زمانی انجام دهید که گیاه رشد کرده و گلدان فعلی برای آن تنگ شده باشد یا ریشه‌های آن از گلدان فعلی بیرون زده باشند. قبل از انتقال گل پامچال، آبیاری آن را به طور معمول انجام دهید تا خاک خشک نباشد و ریشه‌های آن برای انتقال به گلدان جدید آماده باشند.یک گلدان جدید با اندازه بزرگتری را آماده کنید. از گلدانی با سوراخ‌های زهکشی خوب استفاده کنید تا از رطوبت زیاد در خاک جلوگیری شود.با دستان خود گیاه را با دقت از گلدان فعلی بیرون بیاورید. ممکن است بخواهید با استفاده از یک ابزار نرم مانند یک قلاب کشکی یا یک چنگال کوچک، ریشه‌هایی که به دیواره‌های گلدان چسبیده‌اند را کمی جدا کنید.گیاه را در مرکز گلدان جدید قرار دهید و خاک را دور از ریشه‌های آن پر کنید. سپس گیاه را با دقت بگیرید و خاک را فشار دهید تا گیاه استوار در گلدان قرار بگیرد.بعد از تعویض گلدان، گیاه را خوب آبیاری کنید تا ریشه‌های جدید به خاک بچسبند و گیاه به محل جدیدش عادت کند.بعد از تعویض، گل پامچال را به محل معمولی خود برگردانید و به مراقبت همانند قبل از تعویض ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که گیاه به خوبی در محیط جدید ریشه بزند.

با انجام این مراحل، گل پامچال شما آماده استفاده از گلدان جدید خواهد بود و به خوبی رشد خواهد کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *