ماگنولیا-تابستانه

دسته:

نام فارسی:ماگنولیا تابستانه
نام علمی: Magnolia grandiflora L.
نام انگلیسی Bull-bay :
خانواده: Magnoliaceae
زادگاه:آمریکای شمالی

اين محصول به صورت عمده در توليدي گل و گياه هاشم پور ياس موجود مي باشد، جهت خريد از طريق واتساپ و يا تماس مستقيم اقدام فرماييد

0 مردم در حال مشاهده این محصول در حال حاضر!

قیمت محصول:​

ماگنولیا-تابستانه

نام فارسی:ماگنولیا تابستانه
نام علمی: Magnolia grandiflora L.
نام انگلیسی Bull-bay :
خانواده: Magnoliaceae
زادگاه:آمریکای شمالی

 

گیاهشناسی:
درخت همیشه سبزباتاج زیباومخروطی شکل .حداکثر ارتفاع آن24متروگستردگی آن به 10مترمی رسد.برگها متناوب،درشت،واژتخم مرغی –بیضوی وضخیم که سطح رویی آن سبز تیره وسطح زیرین حداقل درجوانی کرکدار است.هربرگ دوسال روی درخت باقی می ماند.
گلها درشت،به رنگ سفید-شیری،معطرکه به تدریج ازخردادماه تااواخر تابستان ظاهر میشوند.میوه آن تخم مرغی کرکدار بوده ودرفصل پائیز دانه های قرمز رنگ ازدرون میوه خارج میشود.از سن 15سالگی وگاهی زودتر شروع به گلدهی می کند.
نیازها:
خاک غنی ،مرطوب وخنثی یا کمی اسیدی را می پسندد.مکان آفتابی وشرایط اقلیمی گرم ومرطوب را بیشتر می پسنددولی درنواحی بیابانیبه شرط اینکه ازگزند بادهای شدیددرامان باشد خوب رشد می کند.ریشه درخت عمیق بوده بهتر است آبیاری عمیق ماهانه در مورد آن اعمال گردد.
ازدیاد:
کاشت بذردرماسه مرطوب ودرشاسی سرددرفصل زمستان یا تابستان،خوابانیدن شاخه درتابستان یاپائیز،پیوند درتیرومردادماه.
کاربرد:
برای کاشت درمیان چمن وبه عنوان درخت خیابانی،همچنین کاشت درگلدانهای بزرگ (درچندسال اول رشد) مناسب است.آنرا میتوان درکنار سوزنی برگان یابه عنوان پس زمینه سبزبرای درختچه های گلدار کاشت.اسانس گلهااثرتب برداشته ودانه گیاه دارای ماده روغنی معطر است که تشنج رابهبودمی بخشد

 

 

ماگنولیا

معرفی گیاه مگنولیا سفید(Magnolia Grandiflora):

 

-هر برگ دوسال روی درخت می ماند. گلها درشت و به رنگ سفید-شیری معطر به قطر ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر، دارای سه کاسبرگ گلبرگ مانند و ۷-۶ گلبرگ میباشد که بندریج از خرداد ماه تا آخر تابستان ظاهر میشود.میوه ی آن تخم مرغی شکل و کرکداربوده و در فصل پاییز دانه های قرمز رنگ از درون میوه خارج میشوند.حداکثر ارتفاع درخت ۲۴ متر و گستردگی ان به ۱۰ متر میرسد از سن ۱۵ سالگی و گاهی زودتر شروع به گلدهی میکند.

آبیاری: اصولا درختان ماگنولیا به آبیاری منظم نیاز دارند و در صورت خشک بودن خاک میزان گلدهی گیاه بسیار کاسته می شود و نوک و حاشیه برگها خواهد سوخت و ریزش برگها تشدید خواهد شد. همچنین تحمل درختان مسن و بالغ در برابر خشکی تا حدودی بیش از درختان جوان است و به همین دلیل  آبیاری در سال اول کاشت بخصوص در طی تابستان بسیار منظم باید انجا.م شود.

دما: گیاهان ماگنولیا اکثر از سرما بیشتر آسیب می بینند تا از گرمای تابستان. بخصوص اینکه اگر در تابستان آبیاری را با دقت و از روی برنامه انجام دهیم تحمل این گیاه در برابر گرمای هوا نیز افزایش می یابد. دمای بین ۹ تا ۲۱ درجه دمای مناسب میباشد.

نور: درختان مگنولیا به نوری کامل نیاز دارد یعنی وجود ۸-۶ ساعت نور مستقیم آفتاب برای رشد و گلدهی آنان لازم است. البته برخی از انواع این گیاه در مکانهایی نیمه آفتاب و نیمه سایه رشد مناسبی دارند. کمبود نور محیط از جمله دلایل عدم گلد هی و یا کاهش گلدهی گیاه، پریدگی رنگ برگها و بلند و باریک شدن ساقه ها می شود.

خاک: اغلب انواع این گیاه به خاکی با اسیدیته ۵ الی ۶ و زهکش مناسب و حاوی مواد ارگانیک (همانند خاک برگ و یا کود بسیار پوسیده گاوی) نیاز دارند. همچنین استفاده از لایه ای از مواد ارگانیک بر روی سطح خاک به رشد ریشه های آنان کمک می کند زیرا اصولا ریشه های این گیاه سطحی است و از وجود چنین موادی در خاک بسیار استفاده می کند.  زمان مناسب کاشت درختان جدید بهتر است که اگر نمونه انتخابی از جمله انواع همیشه سبز است در اواسط بهار و اگر از انواع خزانپذیر است نیز در اواسط بهار و یا در اواخر تابستان-اوایل پاییز نستب به کاشت گیاه اقدام کرد.

هنگام انتقال گیاه از گلدانی که آنرا خریداری کرده ایم به مکان اصلی، ابتدا باید مکان اصلی را آماده کرد. بدین صورت که گودالی ۳-۲ برابر حجم گلدان در خاک حفر کنیم و درون آن خاک برگ و کود بسیار پوسیده گاوی بریزیم. هنگام قرار دادن گیاه در گودال نیز حتما توجه کنیم که گیاه در همان ارتفاعی که در گلدان کاشته شده بود و قرار داشت، درمکان جدید قرار بگیرد و کاشته شود. یعنی عمیق تر کاشته نشود.

کوددهی: گیاهان ماگنولیا به خاکی نسبتا اسیدی نیاز دارند و قلیایی بودن خاک موجب عدم رشد و گلدهی مناسب آنان می شود. به همین دلیل کلروز آهن یا زرد شدن برگها ناشی از کمبود آهن از جمله مشکلات رایج این گیاهان است. زیرا قلیایی بودن در ابتدا مانع از مصرف عناصری همانند آهن و همچنین گوگرد می شود و کمبود این دو عنصر از جمله دلایل زرد شدن برگهای این گیاه هستند. به همین دلیل استفاده از کودهای حاوی آهن و فسفر برای این گیاه توصیه می شود.

هرس: درختان ماگنولیا معمولا به هرس نیازی ندارند اما گاهی لازم است که ساقه هایی که خارج از شکل گیاه رشد کرده اند و یا ساقه هایی که با هم اصطکاک دارند و یا ساقه هایی که در اثر وزش باد و یا سرمای زمستان آسیب دیده اند کوتاه شوند.

در کوتاه کردن ساقه های این درخت شدت عمل به خرج ندهید. زیرا این مسئله علاوه بر شوکه کردن درخت منجر به رویش ساقه هایی باریک و آبدار و همچنین مرگ نوک ساقه ها خواهد شد. اگر لازم است که برای حفظ شکل تاج عمل هرس را انجام دهید کوتاه کردن و قطع کامل یک ساقه بلند به سرزنی چندین ساقه ارججیت دارد.

بهترین زمان هرس نیز برای نمونه های همیشه سبز قبل از شروع رشد بهاره و برای نمونه های خزان پذیر بعد از تشکیل شدن جوانه های گل و ظهور آنان است. است اگر در پاییز و یا اواخر تابستان اقدام به هرس کنیم احتمالا از گلدهی سال آینده کم خواهد شد.

بیماریها و آفات: از جمله آفاتی که به گیاهان ماگنولیا آسیب می رسانند می توان به شته، شپشک(که فعالیت آن موجب بروز لکه های سفید رنگ روی برگها می شود) کنه تارعنکبوتی اشاره کرد. از بیماریهای این گیاه نیز می توان از لکه برگی ، بلایت باکتریایی، شانکر ساقه و تنه، سفیدک پودری و پژمردگی ورتیسلیوم نام برد.

 

 

 

فروش گل ماگنولیا

ماگنولیاهای تابستانی گیاهانی هستند که از خانواده ماگنولیاها (Magnoliaceae) هستند و به عنوان گیاهان چندبرگی شناخته می‌شوند. این گیاهان معمولاً از زیبایی گل‌هایشان و عطر دلپذیر آن‌ها شناخته می‌شوند. در برخی نقاط، ماگنولیاهای تابستانی معمولاً در اوایل تابستان به گل می‌نشینند و طیف گسترده‌ای از ارتفاع و اندازه دارند، از گونه‌های کوچک درختچه‌ای تا گونه‌های بزرگ درختی.

این گیاهان در حالت طبیعی در مناطق گرمسیری و معتدل یافت می‌شوند و به دلیل زیبایی و بزرگنمایی گل‌هایشان، مورد توجه باغبانان و علاقه‌مندان به باغبانی قرار می‌گیرند. برخی از گونه‌های ماگنولیا تابستانی معروف شامل ماگنولیا گرندیفلورا (Magnolia grandiflora) و ماگنولیا سولانج (Magnolia soulangeana) هستند

 

 

 

 

فروش عمده ماگنولیا در تولیدی یاس

 

 

ماگنولیاهای تابستانی گیاهانی زیبا و ارزشمند هستند که نیازهای خاصی برای رشد و نگهداری دارند. در زیر شرایط و نکات مهمی را برای نگهداری ماگنولیاهای تابستانی مطرح می‌کنم:

  • ۱. **نور:** ماگنولیاهای تابستانی عموماً به نور غنی نیاز دارند. بهترین مکان برای کاشت آن‌ها، مکانی است که در طول روز نور خورشید به طور کامل به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

۲. **خاک:** خاک باید خرد شده و حاوی مواد آلی باشد و همچنین عمیق و خوب زهکشی داشته باشد. این گیاهان به خاک با pH خنثی یا کمی اسیدی ترجیح می‌دهند.

۳. **آبیاری:** در زمان رشد فعال (بهار و تابستان)، ماگنولیاها نیاز به آبیاری منظم دارند، اما باید جلوگیری شود از خیس کردن خاک به طور زیاد. به طور کلی، خاک باید به طور متوسط مرطوب نگه داشته شود، اما خیسی زیاد ممکن است منجر به بیماری‌ها و مشکلات ریشه شود.

۴. **کوددهی:** در فصل رشد، می‌توانید از کودهای آلی یا کودهای مخصوص گیاهان گلخانه‌ای استفاده کنید تا به رشد بهتری کمک کنند.

۵. **برداشت گل:** اگر می‌خواهید گل‌ها را بردارید، این کار را در اوایل صبح انجام دهید، زیرا گل‌ها در این زمان از روز تازه‌ترین هستند.

۶. **بهترین زمان برای کاشت:** بهترین زمان برای کاشت ماگنولیاهای تابستانی، پاییز است تا گیاه بتواند ریشه بزند قبل از آغاز فصل رشد در بهار.

۷. **حفاظت در برابر سرما:** برخی از انواع ماگنولیاهای تابستانی نیاز به حفاظت در برابر سرما دارند، به ویژه در مناطقی که زمستان‌های سرد دارند.

با رعایت این نکات، ماگنولیاهای تابستانی به خوبی می‌توانند در باغ یا فضای سبز شما رشد کنند و زیبایی و آرامش خاصی را به محیط اضافه کنند.

 

گیاه ماگنولیا

 

زرد شدن برگ‌ها و رگ‌برگ‌های سبز مانند در گیاهان ماگنولیا ممکن است ناشی از چند عامل مختلف باشد. برخی از این عوامل عبارتند از:

1. **اضطراب آبی:** کمبود آب یا آبیاری نامناسب می‌تواند منجر به زرد شدن برگ‌ها و رگ‌برگ‌های سبز مانند شود. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که گیاه به طور کامل آبیاری نمی‌شود یا در معرض خشکسالی قرار می‌گیرد.

2. **خاک نامناسب:** خاکی که دارای pH نامناسب یا خاکی است که دچار فراهم آمدن مسائل زهکشی ناشی از چگالی بیش از حد است، ممکن است باعث زرد شدن برگ‌ها شود.

3. **نور کافی:** کمبود نور نیز می‌تواند باعث زرد شدن برگ‌ها در ماگنولیا شود. این گیاهان به نور غنی نیاز دارند، بنابراین قرار دادن آن‌ها در مکانی که نور به طور کافی دریافت نمی‌کنند، ممکن است مشکلاتی را به وجود آورده و برگ‌ها را زرد کند.

4. **بیماری‌ها و آفات:** برخی بیماری‌ها و آفات می‌توانند باعث زرد شدن برگ‌ها شوند. این ممکن است شامل عفونت‌های قارچی، علف‌های هرز، یا آفات مختلفی مانند پوسیدگی ریشه یا پوسیدگی ساقه باشد.

بررسی این عوامل و ارائه مراقبت‌های مناسب می‌تواند به جلوگیری از زرد شدن برگ‌ها و رگ‌برگ‌های سبز مانند در گیاهان ماگنولیا کمک کند. در صورتی که مشکلات پیشرفته‌تری وجود داشته باشد، مشورت با یک باغبان یا کارشناس مربوطه مفید است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماگنولیا-تابستانه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *