گل های آپارتمانی, گیاهان آپارتمانی

روش رشد سریع دیفن باخیا

رشد سریع دیفن باخیا

دیفن باخیا

دیفن باخیا گونه ای از گیاهان چند ساله گرمسیری با گونه های مختلفی است که معمولاً به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می کنند. آنها دارای برگ های نوک تیز و بیضی شکل در ترکیبات متنوعی از رنگ های سبز، کرم و سفید هستند. یک دیفن باخیای بزرگ و به خوبی رشد کرده می تواند به 3 متر برسد و برگ هایی به طول 50 سانتیمتر داشته باشد. با این حال، گیاهان به ندرت در شرایط داخلی معمولی به این اندازه می رسند، جایی که 1 تا 2 متری رایج تر است.

 

  • نام های رایج: دیفن باخیا
  • نام گیاهی : Dieffenbachia spp.
  • خانواده : Araceae
  • نوع گیاه : علفی، چند ساله
  • اندازه بالغ : 3 تا 10 فوت بلند، 2 تا 3 فوت عرض
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب : جزئی
  • نوع خاک :  با زهکشی خوب
  • pH خاک : اسیدی
  • زمان شکوفه : بهار، تابستان
  • سمیت : برای افراد، حیوانات خانگی سمی است

 

دیفن باخیا

 

 

روش رشد سریع دیفن باخیا

  1.  تهویه مناسب هوای اتاق
  2. آبیاری زیاد نشود
  3. نور زیاد و فیلتر شده (با پرده یا شیشه مات) ، حداقل ۶ الی ۸ ساعت
  4. خاک با زهکشی مناسب

 

آیا دیفن باخیا سمی است؟

دیفن باخیا گیاهی با رشد سریع است که می تواند در عرض یک سال پس از کاشت قلمه ریشه دار به ارتفاع 1 تا 2 متر برسد، البته به شرطی که نور کافی داشته باشد. دیفن باخیا در تمام قسمت های خود (از جمله ریشه و شیره آن) دارای سموم است که اگر نزدیک صورت در تماس باشد یا خورده شود، می تواند گفتار را مهار کند. برای انسان، سگ و گربه بسیار سمی است

 

دیفن باخیا سمی است

 

دیفن باخیا : نگهداری

دیفن باخیا بهتر است به عنوان یک گیاه داخلی در زیر نور روشن و غیر مستقیم خورشید رشد کند. دیفن باخیا را در خاک گلدان حاصلخیز و با زهکشی خوب با محتوای ذغال سنگ نارس بالا بکارید. به عنوان یک گیاه گرمسیری، در رطوبت بالا بهترین عملکرد را دارد. یکی از راه‌های این کار این است که گلدان را روی سینی سنگریزه پر از آب قرار دهید(جزیره سازی). مه پاش کردن برگ ها می تواند در ماه های خشک زمستان کمک کند.

مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی، آبیاری بیش از حد یکی از مشکلات رایج دیفن باخیا است. قبل از آبیاری کامل اجازه دهید 5 سانتیمتر بالای خاک گلدان کاملا خشک شود تا رطوبت از کف گلدان خارج شود. در صورت تمایل، می توان با رشد گیاه، برگ های ضعیف و پایین تر را جدا کرد

دیفن باخیا

 

دیفن باخیا : کاشت

اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، دیفن باخیا را در فضای باز در باغ سایه بکارید، جایی که می تواند از نور کم لذت ببرد. اوایل بهار در فضای باز بکارید و هفته ای دو بار تا پایان تابستان و اوایل پاییز آبیاری کنید. اگر بیش از یک دیفن‌باخیا را در باغ می‌کارید، فضای زیادی به آن‌ها بدهید (چند متر بین هر کدام) زیرا دیفن باخیا می‌تواند بلند شود و عرض آن چند متر باشد. هنگام کاشت در داخل خانه، گیاه دیفن باخیا را در یک منطقه مرطوب  قرار دهید تا رشد کند. اگر گیاه را در یک منطقه خشک از خانه خود قرار می دهید، آن را مه پاش کنید یا آن را روی سینی سنگی پر از آب قرار دهید که به طور طبیعی تبخیر می شود و رطوبت اطراف گیاه ایجاد می شود.

 

دیفن باخیا

 

دیفن باخیا : نور

گیاهان دیفن باخیا عمدتاً به این دلیل که در شرایط سایه خوب عمل می کنند، گیاهان داخلی محبوب هستند، اما دیفن باخیا از نور روشن در طول ماه های زمستان استقبال می کنند. در طول فصل رشد، این گیاه سایه‌های کم‌رنگ یا نور غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد. گیاه طرف مقابل نور را ترجیح می دهد، بنابراین به طور دوره ای گیاه را بچرخانید تا رشد آن متعادل بماند.

 

دیفن باخیا : خاک

از مخلوط گلدانی با زهکشی سریع و هوادهی خوب استفاده کنید. مطمئن شوید که زهکشی مناسب است تا از آسیب به ریشه دیفن باخیا جلوگیری شود. آنها را هرگز نباید در خاک خیس رها کرد.

 

دیفن باخیا : آبیاری

در طول فصل رشد، دیفن باخیا رطوبت معمولی را دوست دارد و نمی خواهد خشک شود. یک دیفن باخیای بزرگ ممکن است نیاز به آبیاری دو بار در هفته داشته باشد. در زمستان، می توانید آب را کاهش دهید. در عین حال، مهم است که دیفن باخیا را بیش از حد آبیاری نکنید، که می تواند باعث مشکلات پوسیدگی شود. قبل از آبیاری مطمئن شوید که قسمت بالای خاک کاملاً خشک شده است.

دیفن باخیا : دما و رطوبت

دیفن باخیا شرایط نسبتاً گرم را دوست دارد، از 65 درجه تا 75 درجه فارنهایت. اگر دما به زیر 60 درجه برسد یا اگر گیاه در معرض بادهای سرد قرار گیرد، احتمالاً برگ های پایینی را از دست می دهد و ظاهری شبیه به نخل پیدا می کند. این گیاه از رطوبت بالا استقبال می کند.

دیفن باخیا : کود دهی

برای بهترین نتیجه، به طور منظم (هر چهار تا شش هفته) با یک کود متعادل و رقیق شده مانند 20-20-20 تغذیه کنید. برای مقدار مصرف، دستورالعمل های برچسب محصول را دنبال کنید. با این حال، برخی از پرورش دهندگان به استفاده روتین از کود رقیق ضعیف در هر آبیاری به عنوان نکته مهم اشاره می کنند.

 

دیفن باخیا

 

دیفن باخیا : هرس

یک گیاه دیفن باخیا معمولاً زمانی که خیلی بلند است و به نظر می رسد تعداد کمی برگ در قسمت پایین ساقه وجود دارد، نیاز به هرس دارد. با یک ابزار برش استریل شده و تیز، گیاه را به اندازه از بالا هرس کنید تا رشد جدید ایجاد شود.

دیفن باخیا : تکثیر

اگرچه می توانید دیفن باخیا را از بذر پرورش دهید، اما چالش برانگیز است، نیاز به گرده افشانی دارد و بهتر است به تکثیرکنندگان سپرده شود. سه راه بهتر و آسان تر برای تکثیر گیاه دیفن باخیا وجود دارد.

1- تقسیم ریشه:

  • در طی گلدان مجدد در بهار، ریشه ها را تقسیم کنید و برخی از ریشه ها را دست نخورده باقی بگذارید.
  • اگر این مسیر را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که در این فرآیند به سیستم ریشه گیاه مادر آسیب نرسانید و برای جلوگیری از
  • گسترش بیماری از ابزار استریل شده استفاده کنید.
  • هر ریشه را در گلدانی پر از مخلوط گلدانی با زهکشی سریع بکارید و به خوبی آبیاری کنید.

2-برای تکثیر کنده:

  • در دیفن باخیای ساق پاچه های قدیمی، قسمت بالای گیاه را قطع کنید.
  • انتهای بریده شده را به هورمون ریشه زایی آغشته کنید.
  • در گلدانی با مخلوط گلدانی با زهکشی سریع بکارید. برگ های جدید از کنده جوانه می زند.
  • پس از ظاهر شدن برگ های جدید، برگ های قدیمی را جدا کنید.

3-برای تکثیر با قلمه :

  • تکه های قلمه را می توان با قرار دادن آنها به صورت افقی در خاک مرطوب گلدان جوانه زد.
  • همانطور که قطعات ریشه می گیرند، برگ ها به تدریج جوانه می زنند.
  • هر قلمه ریشه دار را در گلدان مخصوص خود پر از مخلوط خاک گلدان تازه بکارید.

 

دیفن باخیا

 

 تعویض گلدان دیفن باخیا

دیفن باخیا اغلب به کاشت مجدد سالانه نیاز دارد. مراقب علائم استرس روی گیاه باشید، مانند بیرون زدن ریشه ها از سطح خاک، شلوغی یا ریزش برگ ها، که می تواند نشان دهنده نیاز گیاه به گلدان مجدد باشد. برای کاشت مجدد، به سادگی دیفن باخیا را به طور کامل بلند کنید، خاک قدیمی و مواد مرده را از ریشه جدا کنید و آن را در یک ظرف بزرگتر با مقداری خاک تازه اضافه کنید. پس از گلدان مجدد دیفن باخیا، کمی به آن فرصت دهید تا با شرایط جدید خود سازگار شود. برای جلوگیری از تماس با شیره، دستکش بپوشید

 

زمستان گذرانی دیفن باخیا

یک گیاه دیفن باخیای گلدانی را در ماه های سردتر به داخل خانه بیاورید و آن را در مکانی روشن نگهداری کنید که دمای آن بالای 60 درجه فارنهایت باقی بماند. هفته ای یک بار گیاه را آبیاری کنید زیرا به اندازه تابستان به آب نیاز ندارد.

 

وجود سفیده های پنبه ای روی برگ های دیفن باخیا

 وجود حشره و آفت دلیل این اتفاق است برای حل این مشکل از حشره کش ها و یا سم های نفوذی هر ۱۴ روز استفاده کنید.

 

 سوختگی روی برگ دیفن باخیا

  1. مه باشی یا اسپری ناصحیح آب روی برگ های دیفن باخیا
  2.  استفاده بیش از حد از کود
  3.  مشاهده سوراخ های کوچک نامنظم روی برگ های دیفن باخیا یا چسبناک شدن برگ های گیاه که علت آن وجود حشرات است
  4.  نور زیاد آفتاب است

 

آفات رایج دیفن باخیا

گیاهان دیفن باخیا تا حد زیادی بدون دردسر هستند، اما مانند بسیاری از گیاهان سرپوشیده، می توانند به کنه های عنکبوتی حساس باشند، به ویژه گیاهان داخلی که در هوای خشک قرار می گیرند. این آفات را می توان با روغن باغبانی همراه با رطوبت اضافی درمان کرد.

 

دیفن باخیا

 

 

مشکلات رایج دیفن باخیا

شما می توانید از روی وضعیت برگ های دیفن باخیا چیزهای زیادی در مورد دیفن باخیای خود متوجه شوید. مراقب رنگ‌های خاص روی برگ‌ها باشید تا بدانید برای اصلاح شرایط چه کاری باید انجام دهید.

 

زرد شدن برگهای دیفن باخیا

آبیاری بیش از حد یا کم آبیاری دیفن باخیا می تواند برگ ها را زرد کند. اغلب، آنها همچنین از دیفن باخیا می افتند. با چسباندن یک انگشت به خاک تا اولین بند انگشت، خاک را بررسی کنید. اگر خیس است، یک هفته یا بیشتر آبیاری را متوقف کنید. ممکن است مجبور شوید کمی عمیق تر بروید تا ببینید آیا خاک خیلی خشک است یا نه، به این معنی که باید به گیاه آب اضافه کنید. برگ های زرد را بدون توجه به دلیل قطع کنید.

همچنین ممکن است برگها زرد شوند زیرا گیاه فاقد مواد مغذی مانند نیتروژن است. اگرچه تشخیص این مشکل می تواند دشوار باشد، اما استفاده از کود گیاهی برای اینکه ببینید آیا گیاه شما را به سلامت باز می گرداند ضرری ندارد.

ریزش برگهای دیفن باخیا

دیفن باخیا سایه جزئی را ترجیح می دهد. اگر گیاه شما افتادگی داشته باشد، ممکن است به این معنی باشد که بیش از حد نور خورشید دریافت می کند. گیاه را به مکانی با نور غیر مستقیم خورشید منتقل کنید. با این حال، اگر نور کافی دریافت نکند، ممکن است برگ‌ها زرد و آویزان شوند. برای رفع این مشکل آن را به منطقه ای با نور کمی بیشتر منتقل کنید.

این گیاه ممکن است به دلیل سرد بودن یا نزدیک به آب‌کشی افتادگی کند. گیاه خود را در یک منطقه همیشه گرم که بین 65 درجه تا 75 درجه است نگهداری کنید.

 

دیفن باخیا

 

آیا رشد دیفن باخیا آسان است؟

دیفن باخیا یک گیاه نسبتاً آسان برای رشد در داخل خانه است، اما بهترین نتایج به نور مناسب، رطوبت نسبتاً بالا و برنامه آبیاری مناسب نیاز دارد.

 

دیفن باخیا چقدر سریع رشد می کند؟

دیفن باخیا گیاهی سریع رشد است که می تواند در عرض یک سال به ارتفاع 2متر برسد.

 

یک گیاه آپارتمانی دیفن باخیا چقدر می تواند زنده بماند؟

گیاهان آپارتمانی دیفن باخیا می توانند سال ها زنده بمانند به شرطی که آنها را تازه کنید زیرا برگ هایشان می میرند و هر چند وقت یکبار گلدان مجدد می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *